Why register? ...To Enhance Your Experience
+ Reply to Thread
Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 60 of 109
  1. #41
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Hey Malahat

    Cowichan Valley no way man, my parents aren't related to each other. Think way further North, About Two hours more North.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud


  2. #42
    MembersZone Subscriber MalahatTwo7's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Loco madidus effercio in rutilus effercio.
    Posts
    12,833

    Default

    Quote Originally Posted by firedog21 View Post
    Hey Malahat

    Cowichan Valley no way man, my parents aren't related to each other. Think way further North, About Two hours more North.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud
    Comox Valley? Or Campbell River area?

    Hey T0asty.... P.C. Rootbeer eh? hhmmmm.... rather "revealling" LOL Not too many US locations sell that stuff.
    If you don't do it RIGHT today, when will you have time to do it over? (Hall of Fame basketball player/coach John Wooden)

    "I may be slow, but my work is poor." Chief Dave Balding, MVFD

    "Its not Rocket Science. Just use a LITTLE imagination." (Me)

    Get it up. Get it on. Get it done!

    impossible solved cotidie. miracles postulo viginti - quattuor hora animadverto

    IACOJ member: Cheers, Play safe y'all.

  3. #43
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Malahat

    I aint no sissy Valley boy. Yup you guessed it a Campbell River boy. Home of the Salmon fishing Capital of the World.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud

  4. #44
    Forum Member RspctFrmCalgary's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Now in Victoria, BC. I'm from beautiful Jasper Alberta in the heart of the Can. Rockies - will always be an Albertan at heart!
    Posts
    6,329

    Default

    LMFAO firedog!!! Interesting twist to the conversation. I'm learning so much about Island family relations ummmm relationships, and up-Island rivalries Wasn't Campbell River really low on that list that just came out of the best/worst communities in Canada? Along with Duncan and Port Alberni.
    September 11th - Never Forget

    I respect firefighters and emergency workers worldwide. Thank you for what you do.

    Sheri
    IACOJ CRUSTY CONVENTION CHAIR
    Honorary Flatlander

    RAY WAS HERE FIRST

  5. #45
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Well Respect Campbell River is one of the better places to live on the Island. It recieves top billing all the time. In fact some British magazine just rated Campbell River as the # 1 city to live in. Besides if this place was so bad it wouldn't be full of all you Damn Albertans looking for place to live. Once 1 Albertan moves out here, in a week his whole family is packing up and moving here too. LOL

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud

  6. #46
    MembersZone Subscriber MalahatTwo7's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Loco madidus effercio in rutilus effercio.
    Posts
    12,833

    Default

    Actually of all the "Up" Island places to be, I'd rather be in C.R. than pretty much anywhere else. You really can't beat the weather (most of the year) and the camping/fishing is truly awesome. Not too many places on the planet can you get up at 4am, hit the water and fish salmon till around 10am, tie up alongside, swing a round of 18, and then for "supper" do a little night skiing (not that I have any interest in winter sports: I'd rather just sit in the hot tub! ).

    I can mostly do without the mills there (I spent my summers up in PG, so I "know" pulp mills LOL) but between the beauty of the region itself and the location in general, it is very nice. But ....

    I STILL LIKE THE VICTORIA AREA BETTER!
    If you don't do it RIGHT today, when will you have time to do it over? (Hall of Fame basketball player/coach John Wooden)

    "I may be slow, but my work is poor." Chief Dave Balding, MVFD

    "Its not Rocket Science. Just use a LITTLE imagination." (Me)

    Get it up. Get it on. Get it done!

    impossible solved cotidie. miracles postulo viginti - quattuor hora animadverto

    IACOJ member: Cheers, Play safe y'all.

  7. #47
    Forum Member RspctFrmCalgary's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Now in Victoria, BC. I'm from beautiful Jasper Alberta in the heart of the Can. Rockies - will always be an Albertan at heart!
    Posts
    6,329

    Default

    LOL good comeback.

    I was actually just buggin' ya though. I have no idea where Campbell River placed on that list I heard them yabbering about on the radio the other day. The Island communities didn't fare well though, which is insanity. Guelph beat us for crying out loud!

    I've never been to anywhere up Island yet. As Rick can attest to, I've only been to Spectacle Lake and Mill Bay to the grocery store, and some little beach a bit down the road from there ... Bamberton? Well Jenn and the girls and I did drive a bit further than Mill Bay one day. I think we made it to the outskirts of Duncan, but I'm not really sure, and I hardly think that qualifies as having "been to Duncan". Would LOVE to get the chance to see the Island and do some exploring though, I'm sure I'll be open-jawed the whole way. Victoria is nice, but I'm sure it's just the tip of the iceberg and there's a plethora (haha) of spectacular scenery to see.
    September 11th - Never Forget

    I respect firefighters and emergency workers worldwide. Thank you for what you do.

    Sheri
    IACOJ CRUSTY CONVENTION CHAIR
    Honorary Flatlander

    RAY WAS HERE FIRST

  8. #48
    MembersZone Subscriber MalahatTwo7's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Loco madidus effercio in rutilus effercio.
    Posts
    12,833

    Default

    Well Sheri, mostly you aren't missing much, but the Comox Valley is actually very nice, and so is the Campbell River area. There is a lot of logging and mining and fishing history up that way, but the scenery really is truly awesome. Not quite Banff/Jasper awesome, but a very close second! LOL
    If you don't do it RIGHT today, when will you have time to do it over? (Hall of Fame basketball player/coach John Wooden)

    "I may be slow, but my work is poor." Chief Dave Balding, MVFD

    "Its not Rocket Science. Just use a LITTLE imagination." (Me)

    Get it up. Get it on. Get it done!

    impossible solved cotidie. miracles postulo viginti - quattuor hora animadverto

    IACOJ member: Cheers, Play safe y'all.

  9. #49
    MembersZone Subscriber SmittyBR's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Baton Rouge, LA
    Posts
    52

    Default

    Then...
    Name:  turbodog_glass.jpg
Views: 185
Size:  7.2 KB





    Now...
    Name:  untitled.bmp
Views: 192
Size:  64.3 KB
    BRFD Eng. 1

  10. #50
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Malahat

    I know what you mean about Prince George being a stinky mill town. Port Alberni is the same too. Both those towns have thier mills in the center of town. The mill in Campbell River is North of town, and the wind generaly blows south/east here so most days you cann't even smell the mill. however there is times when you can smell it though, but I dont think its that toxic though. Or thats at least what all those three headed babies say.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud

  11. #51
    Forum Member RspctFrmCalgary's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Now in Victoria, BC. I'm from beautiful Jasper Alberta in the heart of the Can. Rockies - will always be an Albertan at heart!
    Posts
    6,329

    Default

    Yuck

    Growing up in Jasper spoiled me - logging? Ouch. I can live without seeing that Having to go to Hinton when we were growing up was bad enough. I HATED going there! Would always try to breathe through my mouth instead of my nose LOL. Couldn't handle living in a stinky mill town. Drove past a clear-cut area once and was shocked at how ugly it was, because I never see it.

    After my last post I saw one of those "BC Moments" on TV - Tofino. Nice. That's the kind of scenery I want to see - the big surf, rugged coastline. Well, I love looking at the ocean so any coastline usually works.

    To pretend we haven't hijacked the thread .... Kokanee works for me, when I actually drink beer. Basically has to be hotter than hell outside and the beer has to be ice cold, like out of the freezer My beverage of choice is usually Kahlua & Baileys though.
    September 11th - Never Forget

    I respect firefighters and emergency workers worldwide. Thank you for what you do.

    Sheri
    IACOJ CRUSTY CONVENTION CHAIR
    Honorary Flatlander

    RAY WAS HERE FIRST

  12. #52
    Forum Member
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    7

    Default

    Nectar of the gods...
    Attached Images Attached Images  

  13. #53
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Respect
    Logging, mining, and fishing, run the economy in this province. You need to get out of Victoria, to see that though. Ya a new clear cut doesn't look that nice, but in a couple of years they look not to bad, after about 20 years you cann't even tell. Those mills stink with the smell of MONEY, LOL. Anyways your right we hijacked this thread, pretty good lol. Give this Redneck a LUCKY LAGER.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F. Proud

  14. #54
    Forum Member RspctFrmCalgary's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Now in Victoria, BC. I'm from beautiful Jasper Alberta in the heart of the Can. Rockies - will always be an Albertan at heart!
    Posts
    6,329

    Default

    What can I say ... I grew up in a naive bubble in the middle of a National Park It's like putting your hands over your ears and going "la la la la la". Or in this case, over my eyes. I still can't get over the way people litter
    September 11th - Never Forget

    I respect firefighters and emergency workers worldwide. Thank you for what you do.

    Sheri
    IACOJ CRUSTY CONVENTION CHAIR
    Honorary Flatlander

    RAY WAS HERE FIRST

  15. #55
    MembersZone Subscriber MalahatTwo7's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Loco madidus effercio in rutilus effercio.
    Posts
    12,833

    Default

    Well, I can tell y'all something: Being the full blown westcoast that I am, I sure do miss watching the sun rise OVER the Eastern mountains, and setting over "Japan"....... and I miss just watching the ocean too. Been almost two years now since I was Home.
    If you don't do it RIGHT today, when will you have time to do it over? (Hall of Fame basketball player/coach John Wooden)

    "I may be slow, but my work is poor." Chief Dave Balding, MVFD

    "Its not Rocket Science. Just use a LITTLE imagination." (Me)

    Get it up. Get it on. Get it done!

    impossible solved cotidie. miracles postulo viginti - quattuor hora animadverto

    IACOJ member: Cheers, Play safe y'all.

  16. #56
    MembersZone Subscriber MalahatTwo7's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Loco madidus effercio in rutilus effercio.
    Posts
    12,833

    Default

    And now, back to our regular scheduled programming:

    'Beer Power' From Waste Used In Fuel Cell. Plant Installs Fuel Cell

    POSTED: 12:59 pm EDT May 3, 2007

    CANBERRA, Australia -- Scientists and Australian beer maker Foster's are brewing electricity.

    An experimental fuel cell is being installed at the Foster's brewery near Brisbane, Australia. The 660-gallon cell generates electricity from the reaction of sugar-consuming bacteria to organic brewing waste.

    Researchers say the beer cell will produce about 2 kilowatts of power -- the same as used by the average home. A byproduct is clean water.

    Copyright 2007 by The Associated Press
    If you don't do it RIGHT today, when will you have time to do it over? (Hall of Fame basketball player/coach John Wooden)

    "I may be slow, but my work is poor." Chief Dave Balding, MVFD

    "Its not Rocket Science. Just use a LITTLE imagination." (Me)

    Get it up. Get it on. Get it done!

    impossible solved cotidie. miracles postulo viginti - quattuor hora animadverto

    IACOJ member: Cheers, Play safe y'all.

  17. #57
    Forum Member
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    198

    Default

    Well ya might as well make electricity out of Fosters Lager, cause it sure aint worth drinking.

    Cheers Firedog21
    I.A.F.F Proud

  18. #58
    OSD122
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    125

    Default










    [IMG]http://images.businessweek.com/ss/06/12/1215_beer/image/wlbottle.jpg
    [/IMG]









  19. #59
    MembersZone Subscriber Dickey's Avatar
    Join Date
    Feb 2000
    Location
    Wisconsin
    Posts
    5,111

    Default

    Hey Sheri..... how bout this!

    I absolutely love this beer. Everytime we go to Winnepeg for the all cops softball tourney, those Kanucks can drink!!
    Attached Images Attached Images  
    Jason Knecht
    Assistant Chief
    Altoona Fire Dept.
    Altoona, WI

    IACOJ - Director of Cheese and Whine
    http://www.cheddarvision.tv/
    EAT CHEESE OR DIE!!

  20. #60
    IACOJ BOD FlyingKiwi's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    New Zealand
    Posts
    4,757

    Default

    THIS is BEER.
    Attached Images Attached Images  
    Psychiatrists state 1 in 4 people has a mental illness.
    Look at three of your friends, if they are ok, your it.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Beer Issue...about to come to a head in Iowa
    By NJFFSA16 in forum The Off Duty Forums
    Replies: 25
    Last Post: 12-21-2002, 01:48 PM
  2. Beer ?
    By Rayr49 in forum The Off Duty Forums
    Replies: 0
    Last Post: 11-16-2002, 06:17 PM
  3. End of the Beer Fridge?
    By SubarcticFire in forum Volunteer Forum
    Replies: 57
    Last Post: 08-24-2002, 09:02 PM
  4. new england chiefs show
    By FireExplorer13 in forum Firefighters Forum
    Replies: 0
    Last Post: 06-29-2002, 01:34 PM
  5. HBO's " In Memoriam" Show
    By Smokeetr4 in forum Firefighters Forum
    Replies: 21
    Last Post: 05-31-2002, 11:09 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts